poniedziałek, 21 lipca 2014

Favicon.

Cześć Miśki. Postanowiłam dodać post głównie dla blogerów, przyszłych lub teraźniejszych c; Postaram się Wam w prosty sposób wytłumaczyć jak dodać własny favicon na bloga. Zanim się tym zajmiemy - co to favicon ? Jest to obrazek pojawiający się na karcie strony przy nazwie bloga.

KLIKNIJ NA OBRAZEK, ABY POWIĘKSZYĆ C;



Jak go zrobić ? Jest to bardzo proste. Najpierw musicie znaleźć obrazek, który Wam się spodoba. Później musicie go oczywiście zapisać na komputerze (najlepiej na pulpicie)
Później otwieramy program do edycji obrazu, ja pokażę Wam wszystko na Paincie.
Klikacie : Wklej > wklej z > (wybieracie folder, w którym macie zapisany obraz)


Gdy mamy wklejony obraz pomniejszacie jego wielkość do 100x100px. Musicie z 'wartości procentowej' wejść na 'piksele'. Następnie ODZNACZYĆ 'zachowaj współczynnik proporcji' oraz wpisać wymiary 100x100px



Na koniec tylko zapisać c; 
Jak dodać favicon na bloga ? To także jest proste. 
Wchodzicie : projekt > układ > favicon



Na koniec tylko zapisujecie i gotowe. Niestety efekt nie będzie od razu. Mi na jednym blogu pojawiła się po dobie, na drugim po dwóch dniach, a na trzecim nadal jej nie ma (ustawiałam dwa dni temu o ile się nie mylę). Jednak w końcu się pojawi c; 

Mam nadzieję, że pomogłam, w razie jakichkolwiek wątpliwości - piszcie. Postaram się wtedy wyjaśnić problem, albo jeszcze raz wytłumaczyć jeśli nie jest to jasne. c;



Do zobaczenia Miśki <3
~ Pises

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz